Sėkmingo „startupo“ receptas – komanda, ambicijos ir greitis

Estų, latvių ir lietuvių komanda kuria paslaugą, skirtą matuoti grąžai iš reklamos socialiniuose tinkluose. „Garage48“ renginyje Rygoje per 48 valandas sukūrę pirmąjį prototipą, jie jau yra laimėję „Startup Sauna“ ir tapę „Mini Seedcamp“ finalininkais Niujorke.
 

 

www.campalyst.com


Apie šiuos nuopelnus ir ateities iššūkius mūsų žurnalui pasakoja „Campalyst“ vadovas Jevgenijs Kazanins ir rinkodara Didžiojoje Britanijoje besirūpinanti Dalia Lašaitė.


Dviračio neišrasi


Pokalbį apie įmonę pradėjome su Jevgenijumi. Jis teigia, kad kurdamas „Campalyst“ nieko naujo neišradinėjo: „Prieš „Campalyst“ aš dirbau vadovu įmonėje „Media Contacts Latvia“. Tai buvo nuostabus darbas ir aš juo tikrai džiaugiuosi. Visuomet būsiu dėkingas savo kolegoms visose Baltijos šalyse, kurie mane išmokė bemaž visko, ką dabar žinau apie skaitmeninę reklamą. Jei ne „Media Contacts“ ideologija – „jei negali išmatuoti rezultatų, kaip gali investuoti į šį reklamos kanalą?“ – „Campalyst“ turbūt išvis nebūtų. „Campalyst“ idėjos aš neišradau, tiesiog turėjau problemą – agentūroje matuoti „Facebook“ naudą – ir ją pristačiau „Garage48“. Čia susiradau būsimus bendražygius ir taip sukūrėme pirmąją „Campalyst“ versiją, skirtą testavimui. Tik vėliau paaiškėjo, jog ne aš vienas turėjau minėtą problemą.“


Dalia aiškina, jog pačios paslaugos paskirtis išties paprasta. „Campalyst“ padeda suprasti, ar „Facebook“ rinkodara atneša realių verslo rezultatų. „Mes siūlome galimybę matuoti socialinių tinklų atnešamą naudą ne gerbėjų ar komentarų skaičiumi, bet pardavimais arba kitais siekiamais rezultatais. Siekiame, kad „Campalyst“ vartotojams socialinių tinklų rinkodara atneštų ne tik populiarumą, bet ir pelno“, – teigia D. Lašaitė.


Abu pašnekovai įsitikinę – sėkmingo „startupo“ kertinė sija nėra vien pati idėja.


„Idėja nieko verta. Idėjos techninis įgyvendinimas taip pat artimas visiškam šnipštui, – sako Jevgenijs. – Reikia daug darbo norint pasiekti bent jau kažką panašaus į mūsų dabartinę ankstyvą įmonę. Kartą mums buvo pasakę: „Jeigu būčiau blogas žmogus, aš paprasčiausiai nukopijuočiau „Campalyst“. O aš į šiuos žodžius atkirtau – na ir kas? Dėl nežinomos priežasties žmonės yra įsitikinę, kad jei turi gerą idėją, užtenka ją įgyvendinti ir vartotojai prisistatys akimirksniu. Tačiau taip nėra. Mano manymu, 100 procentų mūsų sėkmės – komandos atsidavimas. Esu tikras, jog galėčiau imtis bet kurios neblogos idėjos ir ją sėkmingai įgyvendinčiau su šiais žmonėmis.“ Kalbėdamas apie patį „Campalyst“, Jevgenijs vėlgi pabrėžė ne sumanymą, bet vartotojus, ir projekto stiprybę apibūdino vienu sakiniu: „Suvokti, dėl ko „skauda“ mūsų klientams, ir greitai sukurti tam techninį sprendimą.“


Įmonės direktorius įsitikinęs, jog nemažai jaunųjų verslininkų daro klaidą, to nė nesuvokdami: „Vieni „startupai“ praleidžia ištisus metus kurdami prototipus ir niekam jų nerodydami, kiti per daug laiko skiria testavimui ir tyrimui, ar rinka tinkama jų idėjai, treti taip pat pernelyg įsijaučia į techninės dalies plėtojimą, jog išvis pamiršta savo būsimus klientus. Savo ruožtu mes tiesiog sukūrėme patį paprasčiausią produktą ir ėjome kalbėtis su galimais klientais, gavome patvirtinimą, jog jiems to reikia, ir toliau kūrėme paslaugą bei plėtėme vartotojų bazę. Jei mums būtų reikėję skirti laiko rinkos tyrimui, bandymams ar metus kurti nepriekaištingą paslaugą, „Campalyst“ būtų tapęs visiškai kitokia istorija.“


Nuo vietinių konkursų iki „Seedcamp“ JAV


„Komanda, ambicijos ir greitis“, – būtent tokius įmonės privalumus nurodo Dalia. Tačiau kaip surinkti šiuos „ingredientus“ naujam „startupui“? Nuo ko pradėti?


„Campalyst“ padėjo konkursai ir verslo inkubatorius. Pirmą kartą būsimoji komanda susitiko kovą „Garage48“ renginyje Rygoje. Ten ji per 48 valandas sukūrė paslaugos prototipą ir liko penkta. Nuo tada komanda maždaug mėnesį vakarais dirbo tobulindama produktą, o, išgirdusi apie „Startup Sauna Warm-Up“ Rygoje, vėl ten dalyvavo ir pateko į „Startup Sauna“ Suomijoje.


„Jie mums padėjo iš komandos, turinčios idėją ir prototipą, tapti tikru verslu, sparčiai skleidžiančiu savo produktą“, – apie darbą Suomijoje pasakoja Jevgenijs. Komanda susilaukė daug patarimų iš patyrusių verslininkų ir nutarė projektui skirti visą savo laiką.

Likusį straipsnį skaitykite šio mėnesio žurnalo „Naujoji Komunikacija“ numeryje.


Palikite komentarą
Vardas*
El. paštas