Mobilusis ryšys: milijonai vartotojų moka už tai, kuo nesinaudoja

Milijonai mobiliojo ryšio vartotojų už paslaugas sumoka daugiau nei jomis naudojasi, skelbia Didžiosios Britanijos vartotojų teisių stebėtojas „Which?“.

Organizacijos atliktas tyrimas parodė, kad apie 10 milijonų asmenų nuolat moka už skambučius, trumpąsias žinutes ir duomenų perdavimą tam tikrą mėnesinį mokestį.

Nors paaiškėjo, kad 70 procentų Didžiosios Britanijos vartotojų bent kartą per mėnesį patikrina savo mobiliojo ryšio sąskaitą, „Which?“ nurodo, kad 6 milijonai žmonių miglotai galėtų įvardinti, kiek minučių turėtų prakalbėti už mėnesinį mokestį, o 5 milijonai asmenų abejoja dėl trumpųjų žinučių ir duomenų perdavimo kiekių.

„Which? Mobile“ vadovas Tomas McLennanas teigia: „Jei jūsų mokestis už paslaugas nuolat viršija pasirinktą mėnesinį mokestį, pasitikrinkite sąskaitų ataskaitoje kur išleidžiate papildomai. Galėsite sutaupyti pasirinkdami planą su galimu didesniu minučių, trumpųjų žinučių ar duomenų perdavimo kiekiu“.

„Jei niekada neviršijate nustatyto mėnesinio mokesčio, vadinasi nepasinaudojate nustatytu visu galimu paslaugų kiekiu, todėl turėtumėte rinktis pigesnį, jūsų poreikius tenkinantį planą ir taip sutaupyti" - teigia specialistas.

Ernestas Doku iš vartotojų poreikius lyginančio portalo uswitch.com, nurodo, kad asmenys, sudarantys terminuotas 18 arba 24 mėnesių sutartys, iš anksto turėtų susitarti su paslaugas teikiančiu operatoriumi dėl galimybės keisti planą pakeitus vartojimo įpročius. „The Telegraph“ tokiems vartotojams pateikia 5 būdus sutaupyti.
1. Patikrinkite sąskaitą ir kokiomis paslaugomis naudojatės

Nors tai akivaizdu, bet net 30 proc. vartotojų nei karto per mėnesį neskiria laiko pasitikrinti mobiliojo ryšio sąskaitą. Jei esate vienas iš tų žmonių, turėtumėte pradėti tikrinti informaciją apie paslaugų naudojimą. Tik tada galėsite nuspręsti, ar tinkamu planu naudojatės. Nuolat mokate papildomus mokesnius viršydami abonentinį mokestį? Jei taip, pinigų sutaupytumėte net ir pasirinkę brangesnius paslaugų tarifus. Jei nesugebate išnaudoti abonentiniame mokestyje nustatyto minučių, trumpųjų žinučių ir duomenų perdavimo kiekių, tuomet verta rinktis planą su kiek aukštesniais tarifais. Tačiau tai sužinosite tik tikrindami informaciją apie naudojamas paslaugas. Daugelis mobiliojo ryšio tiekėjų išmaniesiems telefonams įdiegė programėles, kurios leidžia vartotojui tiesiog telefone stebėti išnaudotų paslaugų kiekius ir sąskaitą.
2. Įsitikinkite, ar jūsų sutartis nepasibaigusi

Jei su sutartimi iškart gavote telefoną ar už jį sumokėjote labai pigiai, greičiausiai už jį dar teks mokėti paslaugos mokestį. Už dykai ar beveik nemokamai gautą prietaisą turite mokėti simbolinį mėnesinį mokestį. Tačiau ir pasibaigus tokiai sutarčiai yra tikimybė, kad ir toliau gausite sąskaitas su priskaičiuotu jau išsimokėtos paslaugos mokesčiu. Jei terminas pasibaigęs, tuomet galite įsigyti naują telefoną, pratęsdami mokestį už gautą prietaisą, arba pasilikti esamą telefoną ir rinktis planą su pigesniais tarifais. Taip per metus galite sutaupyti „apvalią“ sumelę.
3. Pasvarstykite, ką jūs naudojate savo telefoną

Jei sutarčiai pasibaigus nusprendėte rinktis kitą paslaugos planą, pirmiausia bent šiek tiek pasvarstykite, kokiomis paslaugomis naudojatės. Gali būti, kad mobiliuoju telefonu vienodai ir kalbėti, ir siunčiate trumpąsias žinutes bei duomenis, tačiau tai mažai tikėtina. Nustatę dažniausiai naudojamas paslaugas, galite rinktis jūsų poreikius tenkinantį planą. Beveik išvien kalbate? Tuomet reikėtų rinkti planą su į mėnesinį mokestį įskaitomu didžiuliu minučių kiekiu, net jei teks papildomai susimokėti už perduodamų duomenų kiekį ar vieną kitą trumpąją žinutę. Manote, kad visomis paslaugomis naudojatės vienodai? Nieko, yra ir toks planas.
4. Saugokitės „neribotų“ pasiūlymų

Prieš pasirašydami sutartį, idealiai atitinkančią poreikį siųsti didžiulius kiekius trumpųjų žinučių ar duomenų kiekius, būtinai paskaitykite smulkiu šriftu atspausdintą informaciją. Taip, yra daugybė sutarčių, numatančių „neribotus“ paslaugų kiekius. Tačiau pasitaiko ir tokių, kuriose pranešama apie numatytus limitus. Smulkus šriftas pateikiant papildomą informaciją, paslaugos tiekėją įgalina atjungti vartotojus, kurie per daug „užkrauna“ tinklą. Suteikiamos normos gali visiškai neatitikti jūsų naudojimo paslauga „standartų“.
5. Išnaudokite alternatyvias galimybes

Vienas iš būdų apsisaugoti nuo „permokų“ už mobiliojo ryšio paslaugas – kur tik įmanoma naudotis bevielio (belaidžio) ryšio technologija „Wi-Fi“. Didelei programėlei parsisiųsti ar ilgos trukmės vaizdo klipui žiūrėti geriau rinkitės bevielį ryšį, kuris veikia viešose vietose ir yra nemokamas arba teikiamas už simbolinį mokestį. Kitas geriausias galimas variantas – grįžti namo. Prakalbamų minučių kiekį galite sumažinti naudodamiesi „Skype“, o „iPhone“ vartotojams siūloma programėlė „FaceTime“.

Laikas.lt


Palikite komentarą
Vardas*
El. paštas