Kompanija „Google“ nuo šiol leis savo vartotojams dalintis paieškos rezultatais bei patikusiais tinklapiais tarpusavyje. Tą jie planuoja leisti pristatę naują +1 mygtuką. Sumanymas skirtas konkuruoti su šiuo metu sparčiai populiarėjančiu „Facebook“ išradimu – mygtuku „patinka“.
„Google“ - populiariausias paslaugos įrankis |
Naujasis „pliusas“ pasirodys prie kiekvieno „Google“ sistemos paieškos rezultato ir tai jau buvo testuota su mažu vartotoju skaičiumi Jungtinėse Amerikos Valstijose. Naujoji funkcija leido jiems lengviau dalintis geriausiais paieškos rezultatais. Be to, „Google“ taip pat planuoja vėliau pridėti savo +1 mygtuką prie reklamų paieškoje bei leisti programuotojams įskiepyti jį į savo tinklapius – šiuo metu tai masiškai daroma su sparčiai populiarėjančiu mygtuku „patinka“.
„Facebook“ beveik prieš metus pristatytas sumanymas šiandien siūlomas daugelyje tinklapių. Mygtukas „patinka“ jau buvo spustelėtas daugiau nei milijardą kartų bei tapo naują asmeninių rekomendacijų sistemą, kuri, analitikų manymų, metė iššūkį tradiciniams paieškos algoritmams bei kompanijai „Google“. Jiems ši konkurencija ypač neparanki. „Google“ iš paieškos reklamų pernai uždirbo 29 milijardus JAV dolerių, todėl kompanijai gyvybiškai svarbu išlikti pagrindiniu būdu pasiekti informaciją internete.
Tiesa, „Google“ atstovai teigia nekonkuruojantys su „Facebook“, o jų kuriamas +1 mygtukas – pačios kompanijos indelis į vidinio socialinio tinklo plėtrą bei natūrali evoliucija. „Mes visuomet stebime ką daro vartotojai, tai jau atsispindi mūsų ieškos rezultatuose bei man yra labiausiai įtikinama“, - sakė kompanijos vyriausiasis Google.com paieškos inžinierius Mattas Cuttsas.
Šiuo metu kompanija dar nenaudoja +1 mygtuko. Taikomas tradicinė penkių žvaigždučių paieškos reitingų sistema ir geriausiai ieškančiųjų įvertinti tinklapiai pasirodo pirmieji, tačiau M. Cuttsas užsiminė, jog „Google“ svarsto ateityje +1 ir socialinius tinklus naudoti kaip papildomus paieškos faktorius.
Visgi, norėdami tai pasiekti jie pirmiau privalo išplėtoti savo socialinį tinklą. „Google“ planuoja tai įgyvendinti per žmonių turimus „Google“ paskyros kontaktus. Jie užmezgami naudojant „Gmail“ ir kitus kompanijos produktus, tačiau, kitaip negu „Facebook“, kontaktai ne draugų pakvietimai ir su jais sutikti nereikia. Dėl šios priežasties kiekvienas paspaustas „pliusas“ bus viešai prieinamas, o „Google“ vartotojai gaus didesnį geriausios informacijos įvertinimą.
Žinoma, toks kompanijos žingsnis turi ir neigiamų pusių. Pernai pristatyta „Google“ socialinių žinučių paslauga „Buzz“ buvo kritikuojama dėl automatiškai viešai išplatintų žmonių asmeninių kontaktų. Šį kartą „Google“ pabrėžė, jog jų sumanytos „pliusų“ žymės yra visiškai viešos. „Kol žmonės masto tradiciškai, jie žino ko tikėtis ir nebus nustebinti jei suteiks „pliusą“ kažkam, kas gali pasirodyti kitaip nei tikėtasi“, - pridūrė Mattas Cuttsas.