Praėjusį mėnesį „Google“ dukterinė kompanija „AdMob“ atliko apklausą, kurios metu nustatė, jog Šiaurės Amerikos gyventojai savo planšetinius kompiuterius dažniausiai naudoja žaidimams žaisti. 84 % apklausoje dalyvavusių respondentų taip pat teigė, jog tai yra pirminė jiems priklausančio planšetinio kompiuterio paskirtis.
„Real Racing 2“ žaidimas „iPad 2“ konsolei |
Iš viso apklausoje dalyvavo 1430 žmonių. 78 % apklaustųjų šiuos įrenginius taip pat naudoja informacijos paieškai, 74 % jais naudojasi kaip priemone elektroniniam paštui gauti ir išsiųsti. Įdomu tai, jog naudojimasis skaitmenine žiniasklaida, elektroninių knygų skaitymas ir apsipirkimas elektroninėse parduotuvėse yra vienos rečiausiai naudojamų planšetinių kompiuterių funkcijų.
Apklausa atskleidė ir kitų nuostabą keliančių faktų. Pavyzdžiui, 43 % vartotojų, dirbdami su planšetiniu įrenginiu, praleidžia daugiau laiko, nei dirbdami su stacionariu ar nešiojamu kompiuteriu. Vienas iš trijų vartotojų planšetėms skiria daugiau laiko, nei TV laidų žiūrėjimui. Tikėtina, jog pastarąjį faktą lemia tai, jog vartotojai planšetinius kompiuterius vis dažniau naudoja internetu transliuojamiems filmams ir laidoms žiūrėti. 51 % vartotojų šiuos įrenginius naudoja išskirtinai pramoginiais tikslais.
Daugiau kaip ketvirtadalis (28 %) vartotojų pripažino, jog planšetinis kompiuteris jų namuose naudojamas kaip pagrindinis kompiuteris. Ši tendencija rodo, jos naujasis rinkos segmentas pamažu ima konkuruoti su stacionarių ir nešiojamų kompiuterių pardavimais bei naudojimu. 77 % respondentų teigė, jog pradėjus naudotis planšetiniais kompiuteriais, jie ėmė mažiau naudotis tradicine kompiuterine įranga.
Statistika ties tuo dar nesibaigia. 82 % vartotojų planšetiniais kompiuteriais naudojasi namuose, 11 % – keliaudami, 7 % – darbe. 38 % šiems įrenginiams skiria daugiau kaip dvi valandas per dieną; 30 % skiria 1–2 valandas; 21 % skiria 30–60 minučių. 69 % teigė besinaudojantys planšetiniais kompiuteriais darbo dienomis, tačiau savaitgaliais naudojimosi intensyvumas sumažėja iki 31 % vartotojų.
Žinoma, apklausoje nebuvo išskirtas joks konkretus planšetinis kompiuteris ar operacinė sistema. Tačiau šis tyrimas neabejotinai nušviečia naujas rinkos tendencijas, kurios pamažu keičia asmeninių kompiuterių ir mobiliųjų žaidimų kompiuterių segmentus.