Vidutinė parduodamų mobiliųjų programų kaina šiemet išaugo 43 proc.
Parengė: Antanas Dapkus
Mobiliųjų programų rinka ant aukso amžiaus slenksčio. „Apple AppStore“ interneto parduotuvėje jau daugiau nei 140000 programų, kompanijos „Palm“ sukurtoje „App Catalog“ parduotuvėje sausio pirmąją dieną jau buvo užfiksuota 1000 oficialių programų.
Sparčiausiai augančioje „Android Market“ parduotuvėje šiandien programų - jau daugiau nei 30000. „Microsoft“ taip pat pristatė naują paslaugą, skirtą mobiliųjų programų pardavimui internetu, - „Microsoft Windows Phone MarketPlace“. Visos šios paslaugos sparčiai keičia tiek vartotojų, tiek programų gamintojų įpročius.
Programų kūrėjai įsidrąsino vartotojams siūlyti kur kas brangesnes programas, šiais metais vidutinė parduodamų mobiliųjų programų kaina išaugo 43 proc. Pernai vidutinė mobiliosios programos kaina siekė vidutiniškai 6 Lt, šiais metais kaina išaugo iki vidutinės 11 Lt sumos už programą.
Išaugo ir atsisiunčiamų programų skaičius. „webOS“ programų atsiusta gerokai virš 2 mln., tačiau tai niekis, palyginus su beprotišku „iPhone“ atsisiųstų programų skaičiumi – prieš du mėnesius daugiau nei 3 milijardai.
Lietuvoje sparčiai populiarėja „Ovi“ programų parduotuvė. Ją populiarina „Nokia Lietuva“. Kiekvienas, naudojantis „Nokia“ telefoną, gali apsilankyti internetinėje parduotuvėje adresu, store.ovi.com. Ši paslauga siūlo netik programas ir žaidimus, tačiau taip pat temas, nuotraukas, vaizdo įrašus ir muzikos įrašus – viskas viename.