Kodėl praėjusią savaitę sustreikavo „Skype“?

„Skype“ tinklaraštyje kompanijos vyriausiasis spaudos atstovas Lars Rabbe paaiškino, kas praėjusios savaitės trečiadienio vakarą neleido beveik 200 milijonų „Skype“ paslaugos vartotojų prisijungti iki vėlyvo ketvirtadienio ryto.


„Trečiadienio vakarą gruodžio 22 dieną nemenkas kiekis serverių atsakingų už žinutes parašytas nesant interneto ryšiui buvo perkrautas. Todėl dalis „Skype“ vartotojų gavo pavėluotas žinutes prisijungus“, - aiškino Rabbe. Bėda ta, jog senesnė „Skype“ 5.0.0152 programos versijos netinkamai apdorojo šį pavėlavusių žinučių skaičių ir jis sukėlė programos problemas. Kitaip tariant, dėl nelaimės nekalti „Windows“ kompiuterių vartotojai su naujausiomis „Skype“ versijomis, kaip ir „Mac“, „iPhone“ ar kitų sistemų vartotojai.


Tačiau nepaisant to, senoji versija labai populiari ir apie 50 proc. „Skype“ klientų palaikomi senesnės programos su spragomis. 40 proc. šių programų „lūžo“. „Tarp šių programų 25-30 proc. yra viešai prieinami supermazgai, kurie „lūžo“ drauge“, - aiškino L. Rabbe.


Šie supermazgai sukėlė grandininę kitų tinklų griūtį, nes yra atsakingi už tinklainės (angl. peer to peer) tinkamą veikimą. Juose saugoma papildoma informacija, leidžianti greičiau rasti pašnekovams vienas kitą. Kiekviename mazge yra šimtai nuorodų į tinklainės vartotojus ir kuomet jos nebebuvo prieinamos, tinklas sustojo funkcionavęs. Likę sveiki supermazgai taip pat ilgai netempė, jie buvo apkrauti merdėjančio tinklo vartotojų ir galop buvo perkrauti.


Atstatyti senesnes „Skype“ versijas naudojusių kompiuterių supermazgus kompanija užtruko daugiau nei pusdienį. Pasak L. Rubbe, šiuo metu jie toliau gilinasi į problemą ir rūpinamasi, jog nieko panašaus dar kartą nenutiktų.


Palikite komentarą
Vardas*
El. paštas