„Apple“ kompanijos parduodamos programėlės tėvams atsieina daugiau nei bet kada anksčiau. Jų vaikai nesuvokdami ką daro perka paslaugas programėlėse taip išvaistydami tūkstančius.
Jungtinėse Valstijose tai tapo didele bėda ir amerikietis reporteris Edward Markey pateikė prašymą Valstybinei Mainų Komisijai atlikti tyrimą, ar šios programų paslaugos tinkamai reklamuojamos vaikams.
Pavyzdžiai kaip jaunosios atžalos išleidžia tūkstančius JAV dolerių su savo tėvų „iPhone“ programoms, pirkdami pačius įvairiausius menkniekius – naujus žaidimo lygius, papildomus ginklus, naujas paslaugas – nutiko ne kartą per pastaruosius metus.
Jie kartojosi, nes pirkiniai programose nėra apsaugoti nuolatiniu slaptažodžiu. Kuomet kartą įvedami prisijungimo duomenys, kurį laiką nereikia slaptažodžio ir galima laisvai pirkti programas. Tuomet prie tokios sistemos priėję vaikai gali pirkti ką panorėję.
Ši problema įsišaknijusi Amerikoje ir po E. Markey laiško Valstybinei Mainų Komisijai spauda skiria daugiau reikiamo dėmesio problemai ir vartotojų švietimui šiuo klausimu.
„Aš negaliu patikėti, jog kompanijos pasinaudoja pirkimais programose ir vaikų pinigų vertės nesupratimu, bei tuo, ką reiškia virtualioje erdvėje pirkti įsivaizduojamas žaidimų dalis.“, - sakė prašymą komisijai pateikęs E. Markey.